God Jul!



I går hade vi en lugn och härlig julafton, som vi firade med nära och kära. Tyvärr avslutades dagen med att goa sonen A fick jätteont i huvudet. Tror att han tyvärr ärvt sin pappas migrän :-(

Juldagen har också varit riktigt bra. Efter en sen frukost och lugn förmiddag när barnen testade lite av de nya julklappparna, åkte vi iväg med bilen.Vi parkerade och gick sen en promenad upp i skogen, till platsen där vi begravt vår älskade lilla pudeltjej Zanna. De senaste dagarna har jag tänkt mkt på henne. Saknar henne sååå....
I dag har vi i allafall tänt ett ljus för henne. (För de andra hundarna Japp, Lord och Ronja, också förstås. )


Sen drack vi varm choklad och åt ostmackor medan vinden och snön yrde omkring oss. Blev lite kallt, men det kändes bra att ha "hälsat på" hos Zanna.

När vi kom hem tände vi ljus, och så parkerade vi oss i soffan och åt lite godis och tittade på film. Killarna fick en hel Dvd-box med HarryPotter-filmer i julklapp av sin snälle storebror. Så härligt att slappa i soffan o se film med mina goa killar.

Det sista julkortet jag gjorde i år kommer här:


Stämpel och papper från Magnolia. Textstämpeln är jag inte riktigt säker på, kan vara reprint, men den är iallafall köpt hos www.scrapidoo.se . Detta kort skickades till fd arbetskamrat som jag saknar. Får nog bjuda hit henne på fika någon dag.
Har inte scrappat något än under juldagarna, men jag tar en hel del foton, så jag har lite att  scrappa sen!

Om en stund är det dags för risgrynsgröt, eller tomtegröt som killarna säger.

Sen ska jag testa att virka en snöflinga. Har testat två olika de senaste dagarna och det är jättekul! Har inte virkat på jättemånga år, och var inte särskilt bra på det då heller, men övning ger färdighet så jag övar lite.

God Jul från oss alla till er alla!  / Katarina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0