Tomtar,tomtar,tomtar...

Börjar med att visa en LO om tomtarna som alltid står brevid våran gran. Har inte skrivit någon journalingtext än, men måste nog fråga mor o far om tomtarnas "historia" först. Vet bara att jag som liten var väldigt fascinerad av tomten till höger, och det faktum att den hade glasögon, precis som min pappa.



Än har inte tomtarna kommit fram här hemma, men nu börjar det närma sig. I morgon ska här storstädas och sen ska tomtarna och lite annat pynt få komma fram. Ska även köpa sista julklapparna i morgon.
Julkorten är däremot klara och på lådan. Här kommer ett av de första jag gjorde i år, med en hänglarstämpel lånad av svägerskan, samt papper från Basic Greys Eskimo Kisses, precis som på LOn här ovanför.



Nu ska jag snart tassa upp och titta till mina killar som båda två har feber. Dock lite lägre temp idag än igår, så jag hoppas de snart är pigga och friska igen. En annan raring som också haft feber några dagar är bästaste barnbarnet Gustav. Här är ett foto från mitt besök där för nån vecka sen, och då var han piggelin och sötare än socker!


Tur att det snart är jul så vi träffas igen!
Just nu ser det ut att bli en vacker vit jul, även om 17 grader kallt, som det är här i Årjäng i kväll, är lite í kallaste laget.  Men hellre kallt än slask på jul!

Nu är det natten och sovadags, om här ska orka städas i morgon.
Nattinatti / KatarinaR





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0