Äskade farmor, jag saknar dej så!



I Torsdags morse tog min äskade farmor sina sista andetag.

Jag är tacksam över att jag fick vara hos henne de sista timmarna. Smeka hennes kind, hålla hennes hand.
Det känns skönt att veta att hon hade nära och kära hos sig. Jag hoppas och tror att hon kände sig trygg och älskad.

Sorgen och saknaden är enorm, men jag är är tacksam över att jag fått ha denna underbara människa i mitt liv.
Farmor har betytt så enormt mycket för mej och min familj.

Min farmor hade en fin ängel som alltid hängde i julgranen. Jag har alltid tyckt mycket om den och häromdagen så nämnde mamma det för farmor, i samband med att de plockade bort julsakerna.
Farmor ville då att mamma skulle ta med den och ge till mej.
Jag är glad över att farmor ville ge den till mej och den kommer att få hedersplatsen i min julgran, så småningom.

Just nu har jag satt den på en bricka tillsammans med ett keramikhjärta med ett ljus i.
Ängeln får symbolisera min farmor som var snäll som en ängel när hon levde, och jag är säker på att hon är en av de allra bästa änglarna i himlen nu.



Jag kommer att vårda ängeln ömt och kärleksfullt, precis som jag kommer att göra med minnet av min älskade farmor!

/ Katarina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0