En skiss- 2 alster


Januariskissen hos Svensk Scrapbooking såg ut så här:


Jag blev inspirerad av Morfens fina skiss och gjorde en layout, med ett par foton på barnbarnet, från i julas.



Har använt spillpappersbitar från Basic Greys "Eskimo kisses" och chipboardstickers från samma serie.

Gjorde även ett kort utifrån skissen:



Även här har jag använt spillpappersbitar. Stämpelmotivet kommer från Magnolia och det har jag lånat av en snäll scrapkompis. Den fina grattisstämpeln kommer från Prickiform och den har jag lånat av en annan snäll scrapkompis.

Att scrappa utifrån en skiss är ett kul sätt att utmana sig själv på.

Det har varit/är lite tufft nu sen älskade farmor dog. Men man får ta en dag i taget och faktiskt börjar min scraplust komma tillbaka så smått.

Nu ska jag lägga mej och vila lite, känns som om jag har en förkylning på gång.
Så i kväll får det bli varmt honungsvatten och en fleecefilt till " Fångarna på fortet", tillsammans med familjen.

/ Katarina
Gurkiss
2011-02-01 @ 17:26:38
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking

Jätte fin LO och kort du gjort. Den stämpeln är ju för himla söt :)



Kram Gurkiss

Cathrin
2011-02-01 @ 21:05:03
URL: http://cathrink.blogg.se/

Hej!! Tack för dina rader inne i min blogg:-)



Perfekt när man kan låna av varann. Gillar din LO och kortet var supernajs.



Kram Cathrin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0