Flätat julgranshjärta och spelmys

I helgen var det CC på Svensk Scrapbooking. Jag gjorde ett kort efter en skiss och eftersom jag inte är klar med alla julkort än, så fick det bli ett sådant.



Har återigen använt mej av Magnoliastämpel och papper. Gillar dem massor!
Sen gjorde jag ett flätat julgranshjärta och det var inte så himla lätt. När stora barnen var små gjorde vi några gånger, men det är länge sen nu. Men till slut fick jag ihop det här hjärtat



Basic Greys julpapper från förra julen har jag använt här. Tror jag ska göra några fler hjärtan, har ju så mkt fina papper, och nya köps det hela tiden!

Dagens mys: Goa A ville spela schack med mej förut i kväll, så vi tände lite ljus och spelade en omgång.
Är så mysigt att spela spel med barnen, så det borde vi göra oftare. Under tiden spelade goa F kort med pappan i huset. Vem som vann schackspelet? ja,det gjorde faktiskt sonen! Har inte spelat på jättelänge och på skolan har de fått lära sig en hel del killarna. De övar inför någon tävling som blir längre fram. Bortförklaringar till varför jag förlorade? nehej då!  ;-)



Schackspelet är ett gammalt som jag fick av min extrafarfar Stig. Vi hade mkt roligt tillsammans och han lärde mej spela schack på detta. Det är nu många år sen Stig gick bort, men jag är säker på att han hade tyckt om att jag och barnen spelar med just detta schackspel!

Nu ska jag dricka en mugg honungsvatten och läsa lite deckare, innan John Blund kommer på besök.

Nattinatti  / Katarina

monica
2009-12-01 @ 19:26:15
URL: http://leamon.blogg.se/

Tack för gullig kommentar i min blogg! Kul att du skrev en rad så jag hittade hit, mkt kul att titta på!!!



Kram Monica




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0