Jultag och adventspyntat

I helgen passade jag på att fotografera lite av mina senaste alster och här kommer en jultag som jag gjort såpass stor att jag kan använda den som julkort. Bara att skriva hälsningen på baksidan.



Fotot är lite suddigt men jag vill inte gärna använda blixt, så då får det bli så här.
Papperet med julord tror jag att jag hittade hos Mirabyll och skrev ut för längesen, men är inte helt säker.
Vintagebilden kommer iallafall från Panduro.



En närbild på blommorna i övre hörnet. Förutom rosen så är det två blommor utstansade med Tim Holtz diesen Tattered floral.
Lite distressade kanter med dyna i färgen vintage photo och så stickles på rosen fick det också bli. Det fina bruna bandet som jag häftade fast, har jag köpt hos Scrapidoo.

Passade på att ta ett par foton på byrån i hallen också. Det är en gammal byrå som vi hittade i farmors källare, och som S-Å varit snäll och slipat och vitmålat. Blev jättenöjd med resultatet och nu fattas bara fina beslag till lådorna. Men nu i helgen fick den komma in i vår hall och så här ser det ut på byrån nu:



Närbild på brickan...



Lite blåbärsris och fuskhyacint fungerar även för oss allergiker. Söta tomten fick jag i present av goa vännen som bjöd mej på lunch på min födelsedag, och hjärtat har jag fått av henne vid ett annat tillfälle.  Fin liten glasängel som jag fått av mor och så en scrappad tändsticksask så jag lätt kan tända julgransljuset.

Nu blir det te och kvällsmacka med familjen. Sen får vi se om jag orkar scrappa lite.
Jag är så himla sugen på att scrappa under dagen, men sen när man kommer hem så är liksom energin slut. Fast idag har vi gjort julkort på fsk och barnen har gjort jättefina julkort! Men på Söndag blir det scrapträff med goa vänner och det ser jag framemot! 

Trevlig kväll!    / KatarinaR



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0