Två julkort med samma stämpel

Jag har gjort två julkort som DT för Scrapidoo och bloggat i deras blogg nu i kväll.
Till båda korten har jag använt samma stämpel, med en söt flicka som håller ett hjärta.
 
Det första går i Rött, grönt och vitt och ser ut så här:
 

Det andra är i lite mer otraditionella färger och ser ut så här:
 
 
Tänkte det som lite inspiration till Novembers utmaning hos Scrapidoo där man ska göra ett julkort men inte använda färgerna rött och grönt.
Fast sen insåg jag att jag nog använt vinrött och det är väl också rött?
Nåja, tur att jag inte är med och tävlar då :-)
Ska faktiskt göra minst ett inspirationskort till och då ska jag minsann inte avända rött i någon form!
 
Vore roligt om ni ville vara med på vår utmaning så kika gärna in hos Scrapidoo och läs mer om utmaningen och vad man kan vinna :-)
Lite mer info om materialet jag använt till korten finns också i bloggen där.
 
Nu blir det te och mackor vid tv:n med familjen och så har ena sonen bakat chokladbollar. Mums!
 
/ KatarinaR
 
Pysseltokiga Marie
2013-11-14 @ 09:41:40
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Hej Katarina!
Sååå fina julkort. Söt stämpel, och du har färglagt den så fint:) Jag tycker också man inte bara behöver "julfärger" på sina kort, kul med lite annat:))Vacker die du använt:))
Tack för din fina kommentar inne hos mig, blev sååå glad:))

Kramizar Marie

Carina
2013-11-14 @ 12:31:35
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se

Söt stämpel. Snygga kort och roligt med andra färger än "vanliga" julfärger. Kram

Jasmine
2013-11-14 @ 18:57:29
URL: http://jasmineskortmakeri.blogg.se

Det lila julkortet tycker jag blev himla fint! :)
Mysigt att dricka te och äta chokladbollar framför teven.


Svar: Tack för att du berömde mitt enkla julkort.

Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0